• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Психологічна служба

Практичний психолог

Лісовська Тетяна Леонідівна

/Files/photogallery/Лісовська.jpg

Посада практичного психолога з'явилась у загальноосвітніх школах приблизно десять років потому, але зараз це вже звичайне явище. У деяких школах створені психологічні служби, де працюють кілька психологів.

Метою роботи є покращення навчального процесу, не тільки в цілому з метою оптимізації навчального процесу, а й з урахуванням конкретних труднощів, що виникають у процесі навчання, взаємин у тріаді "учень-батьки-учитель". Проводяться індивідуальні та групові заняття зі школярами (підвищення мотивації до навчальної діяльності, налагодження міжособистісних відносин тощо).

Важливо, щоб кожній дитині було комфортно у школі, щоб вона хотіла до неї ходити та не відчувала себе самотньою й нещасливою. Важливо, щоби батьки та вчителі побачили її реальні проблеми, захотіли їй допомогти і, головне, зрозуміли, як це зробити. Необхідно, щоб дитина, батьки та вчителі не були "ізольовані" один від одного, щоб між ними не було протистояння. Над проблемами, які виникають між ними, вони мусять працювати спільно, тому що тільки в цьому випадку можливе оптимальне рішення. Головна задача шкільного психолога полягає не в тому, щоб вирішити за них проблему, що виникла, а в тому, щоб об'єднати їх зусилля для її рішення. В останні кілька років адміністрація шкіл розуміє необхідність участі психолога у шкільному процесі. Усе ясніше вимальовуються конкретні задачі, рішення яких очікують від шкільного психолога. У функції шкільного психолога входять:

  • психологічна діагностика; корекційна робота;
  • консультування батьків і вчителів;
  • психологічна освіта;
  • участь у педрадах і батьківських зборах;
  • участь у наборі першокласників;
  • психологічна профілактика.

Задачі психологічної служби

  • Визначення напрямів та необхідних умов індивідуального розвитку суб’єктів навчально – виховного процесу і всього закладу вцілому;
  • Робота над реалізацією принципів гуманістичного навчання, особистісно- орієнтованої освіти, допомога учням в адаптації під час переходу з однієї вікової групи в іншу;
  • Забезпечення адекватного рівня психологічної компетентності всіх учасників освітнього процесу;
  • Проведення лекцій та виховних годин для учнів, тренінгових, ігрових занять, виступів на батьківських зборах, організація роботи постійнодіючого консультпункту для батьків;
  • З метою покращення роботи з девіантними підлітками працювати з вчителями з вивчення цієї проблеми, організувати індивідуальну роботу з учнями “групи ризику”;
  • Формування у підлітків потреби в здоровому способі життя, робота шкільного клубу “Підліток”;
  • Проведення профорієнтаційної роботи серед учнів і батьків 9 – 11 класів;
  • Проведення роботи з обдарованими учнями та їх батьками;
  • Засобами самоосвіти підвищувати свій професійний рівень, приймати активну участь у роботи міського методичного об’єднання, семінарах практикумах для вчителів.

Принципи діяльності психологічної служби:

  • Принцип науковості – здійснення діяльності на основі досягнень сучасної психології з використанням валідних діагностичних методик, що пройшли апробацію на території України та містять вікові тестові норми;
  • Принцип гуманізації навчально – виховного процесу – пріоритету інтересів особистості дитини;
  • Принцип розвивального характеру діяльності;
  • Принцип сенситивності – урахування вікової періодизації в розвитку певних видів психічної діяльності - Принцип індивідуального підходу – урахування індивідуальних темпів та напрямів розвитку особистості дитини;
  • Принцип системності – розгляд явищ у системі навчально – виховного процесу та сукупності взаємодії суб’єктів педагогічного процесу;

Висновки:

Завдяки роботі психолога в школі створено:

  • сприятливий психологічний клімат, де комфортно себе відчувають всі учасники виховного процесу;
  • створені умови для всебічного особистісного розвитку дітей, їхнього повноцінного психічного здоров’я.

Психолог сприяє:

  • пошуку, відбору і розвитку обдарованих дітей;
  • свідомому вибору молоддю професії, з урахуванням ціннісних орієнтацій, здібностей, життєвих планів і можливостей учнів;
  • успішному навчанню учнів різних вікових категорій, з урахуванням індивідуальних особливостей кожної дитини і - можливих труднощів в адаптації під час переходу з однієї вікової категорії в іншу.

Психолог захищає дітей від будь-яких форм фізичного, психічного та морального насильства, пропагує здоровий спосіб життя.

Робота психолога спрямована на формування психологічної культури учнів, педагогів, батьків.

Кiлькiсть переглядiв: 787