• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Навчально-виховна робота

Заступник директора з навчально-виховної роботи Боднар Лариса Вікторівна

/Files/images/фото3333.jpg

Учитель повинен свідомо йти в ногу із сучасністю, пройматися й надихатися силами, які пробудилися в ній. А.Дістервег

Якість навчально-виховного процесу школи, його результати певною мірою залежать від учителя, його теоретичної підготовки, педагогічної та методичної майстерності.

У процесі методичної роботи здійснюються підвищення наукового рівня вчителя, його підготовка до засвоєння змісту нових програм і технологій їх реалізації, постійне ознайомлення з досягненнями психолого-педагогічних дисциплін і методик викладання, вивчення і впровадження у шкільну практику передового педагогічного досвіду, творче виконання перевірених рекомендацій, збагачення новими, прогресивними й досконалими методами і засобами навчання, вдосконалення навичок самоосвітньої роботи вчителя, надання йому кваліфікованої допомоги з теорії та практичної діяльності.

Методична робота в сучасній школі передбачає такі напрями:

  • поглиблення філософсько-педагогічних знань, спрямованих на відродження й розвиток національної освіти в Україні, вивчення педагогічної теорії та методики навчання і виховання;вивчення діалектики і принципів розвитку української національної школи; володіння сучасними науковими методами; глибоке вивчення й практична реалізація оновлених програм і підручників, розуміння їх особливостей і виконання з позиції формування національної школи;
  • освоєння методики викладання додаткових предметів;
  • випереджувальний розгляд питань методики вивчення складних розділів навчальних програм з проведенням відкритих уроків, використанням наочних посібників, ТЗН, дидактичних матеріалів;
  • освоєння і практичне застосування теоретичних положень загальної дидактики, методики та принципів активізації навчальної діяльності учнів і формування у них наукового світогляду;
  • систематичне інформування про нові методичні рекомендації, публікації щодо змісту й методики навчально-виховної роботи, глибоке вивчення відповідних державних нормативних документів;упровадження окремих методик і передового педагогічного досвіду із зверненням особливої уваги на використання в діяльності педагогічних колективів зразків національної культури і традицій.

Предметні методичні об'єднання вчителів — центр методичної роботи, вивчення і втілення досягнень теорії та передового досвіду в практику навчання конкретних навчальних дисциплін. У їх компетенції: заслуховування й обговорення доповідей з найактуальніших питань навчання і виховання, знайомство з новою фаховою літературою, організація взаємовідвідування уроків, проведення і обговорення відкритих уроків, виготовлення наочності, застосування технічних засобів навчання, організація консультацій для молодих учителів, заслуховування звітів учителів про виконання індивідуальних планів самоосвіти.

Планування навчально-виховної роботи в школі

Важливу роль в організації педагогічного процесу відіграє планування напрямків діяльності різних структурних підрозділів школи. Складаються такі види планів:

  1. Річний план роботи школи.
  2. Розклад уроків, засідань шкільних гуртків, роботи спортивних секцій.
  3. Календарні і поурочні плани вчителів, плани виховної роботи класних керівників.
  4. Плани роботи методичних об'єднань, інших форм методичної роботи в школі.
  5. План роботи шкільної бібліотеки.
  6. План роботи батьківського комітету школи.

Головними технологіями формування сучасного конкурентоспроможного вчителя можна назвати такі:

технологія саморозвитку , самовдосконалення, самореалізації, підвищення професійно – фахового та індивідуально – особистісного рівня впродовж всієї педагогічної діяльності та всього життя;

  • технологія методичної мобільності і оновленого способу мислення;
  • технологія системного застосування компетентнісних , особистісно зорієнтованих технологій у навчально – виховному процесі;
  • технологія інноваційності та вміння адаптуватися у сучасному освітньому просторі;
  • технологія критичного мислення;
  • технологія формування системи цінностей з урахуванням особистих запитів, норм ситуації та естетичних уподобань для формування духовно – ціннісних, національно-патріотичних орієнтацій учнів.

Конкурентоспроможний фахівець – це особистість, яка є дослідник, творець нових знань, проектувальник свого життя.

Риси притаманні моделі конкурентоспроможного вчителя я бачу такими:

К – креативність

О – оптимальність

Н – нестандартність

К – конкурентоспроможність

У – уміння взяти на себе ініціативу

Р – реалізація задуманого

Е – ентузіазм

Н – новаторство

Т – творчість

О – об’єктивність

С – самореалізація

П – перфекціонізм

Р – рух вперед

О – оптимізм

Ж – життєвий тонус

Н – новизна

І – інтелект, інновації, ініціативність

С – саморозвиток

Т – толерантність

Ь

Яким має бути портрет особистісно зорієнтованого вчителя-майстра?

  • він відкритий і доступний для кожного учня, не викликає страху в дітей, даючи їм можливість висловлювати свої думки і почуття, відвертий у своїх поглядах;
  • демонструє дітям цілковиту до них довіру, не принижує їхньої гідності;
  • щиро цікавиться життям учнів, не байдужий до їхніх проблем, справедливий;
  • виявляє емпатійне (позараціональне пізнання людиною внутрішнього світу інших людей) розуміння — бачення поведінки учня його ж очима, вміє «постояти в чужих черевиках», відчуваючи внутрішній світ дитини;
  • надає учням реальну допомогу.
Кiлькiсть переглядiв: 1498